2011. szeptember 23., péntek

Az alapanyagokról...

Bár még mindig azt vallom, hogy mindenki találja meg a számára legmegfelelőbb alapanyagokat, de az nem titok, hogy milyet használok.
Ami a gyurmát illeti, többnyire Fimo Classic és Fimo Soft-ból dolgozom, de a soft sok dologra nem alkalmas amiatt, hogy túlságosan képlékeny, szóval ezért érdemes minden színből mindkét fajtából beszerezni.
Fimo-n kívül használok Formit, amit ugyan nem szeretek, mert nagyon kemény, és letörik az ujjam, mire megformálok belőle valamit, de van benne néhány szép szín, amit más márkából nem lehet kapni (pl. babarózsaszín).
Ami a szilikont illeti, a teszkóban vásárolom, de bármilyen barkácsboltban lehet kapni. És persze hobbiboltban is, de az drága, és tapasztalatom szerint nem is szilárdul meg annyira, mint pl. a teszkós.

Egyébként igyekszem mindent külföldről rendelni, már csak azért is, mert utálok hobbiboltba járkálni, ennek több oka is van... Az egyik az, hogy messze van, és én lusta vagyok.:D A másik pedig az, hogy ha én egyszer beszabadulok egy hobbiboltba, akkor elég sovány pénztárcával jövök ki... Mindig meglátok valami új dolgot, valami új technikát, amit szívesen kipróbálnék, és akkor bevásárolok hozzá mindent.:) Szóval  ezért jobb nekem inkább, ha mindent megrendelek, amit tudok.^^,

22 megjegyzés:

  1. "ha én egyszer beszabadulok egy hobbiboltba, akkor elég sovány pénztárcával jövök ki..."

    Ezt de át tudom érezni... :D Rettegve megyek be mindig hobby boltba, hogy már megint milyen jópofa dolgot fogok találni amit "meg kell azonnal vennem". Még szerencse, hogy Miskolcon csak egy van belőle. :D

    Timi

    VálaszTörlés
  2. Én meg olyan helyre járok, ahol egymás mellett 6...:D:D

    VálaszTörlés
  3. Lenne még egy kérdésem is, ha nem pofátlan. =) A szilikon az a sima tömítő, amit pisztolyba kell betenni és úgy kinyomni? mint pl ezek: http://szines.tesco.hu/upload/termekek/2326_tesco-univerz%C3%A1lis-szilikon.jpg
    Vagy ez valami teljesen más? És ha ez az, akkor jó belőle az akril is vagy csak a szilikon?
    Nem dolgoztam még ilyenekkel, de érdekelne és sehol sem találtam róla semmit a neten.

    Köszi,
    Timi

    VálaszTörlés
  4. nekem a fimo effect-be is beletörik az ujjam, mondjuk azt csak véletlenül kaptam le a polcról... :D

    VálaszTörlés
  5. Timi:
    Sima tömítő. Én akrilt használok, nem tudom mi a különbség, ezt vettem elsőre, és mivel bevált, nem is próbálkoztam mással.

    VálaszTörlés
  6. Köszi! Akkor majd kipróbálom, mert pont az van itthon. =)

    Timi

    VálaszTörlés
  7. Ne haragudj, én abszolút tudatlan vagyok, de meg kell kérdeznem: a szilikont voltaképp mire használod, az melyik részéhez szükséges? Erősen gondolkodom azon, hogy megpróbálkozom a gyurmával, leginkább a te inspiráló hatásodra, de ez most megakasztott. : DDD

    VálaszTörlés
  8. Amugy ez a kulfoldrol rendeles ,hogy mukodik. Nem gondolkoztal meg azon,hogy errol is írsz?:)

    VálaszTörlés
  9. Marion: A szilikont a habokhoz szoktam csinálni, pl. a kistükörre először szilikont teszek, ami a hab, és abba teszem bele a díszítőelemeket. De amúgy ez nem egy kötelező kellék a gyurmásoknak, én 2 évig elvoltam nélküle.

    Névtelen:
    Az ebay használatáról már egyszer írtam egy bejegyzést a saját (nem ékszeres) blogomban, de az alapanyagbeszerzés az a téma, amiben nem szeretnék segíteni, hiszen az az egésznek az alapja, hogy mindenki találja meg a számára megfelelő dolgokat. Túl sok embert segítenék hozzá ahhoz, hogy ne kelljen horribilis árakon dolgoznia, ha mindent kiadnék.:) Az pedig azért nem célom, hogy konkurenciát gyártsak magamnak.

    VálaszTörlés
  10. *habokhoz szoktam használni...:D Fogalmazni sem tudok.

    VálaszTörlés
  11. És ezt a szilikont sütés után nyomod a gyurmára? vagy a gyurmával együtt sütöd? :D

    VálaszTörlés
  12. Igazából teljesen mindegy, lehet sütni is, meg utána is nyomni. Nálam attól függ, hogy hogy könnyebb. De a legtöbbnél egyszerűbb, ha utána nyomom rá.

    VálaszTörlés
  13. Szia!

    Ez lehet, hogy hülye kérdés, de milyen lakkot használsz, vagy olyat honnan lehet beszerezni és, hogyan kell használni? :)
    Elég béna vagyok még az ilyenekben...

    VálaszTörlés
  14. Amúgy kb. mennyibe kerül egy olyan szilikon?

    VálaszTörlés
  15. Én sima körömlakkot használok, de abból is különbözőeket próbálgatok, mert van ami nem szárad annyira jól.

    A szilikon 600 forinttól 3000 forintig akármennyi lehet.

    VálaszTörlés
  16. Köszi :)

    (Az első voltam)

    VálaszTörlés
  17. Szia!Nagyon tetszettek a munkáid,éppen én is próbálgatom ezt a gyurmázás dolgot.Gnodoltam rá hogy óó lelakkozom körömlakkal,merhtát az is lakk ugyebár.De mondom ó biztos nem elsz szép :D de most megnyugodtam mert látom hogy a te munkáidon nagyon szép :)
    Stella

    VálaszTörlés
  18. Szia!

    Csak most olvastam ezt a bejegyzésedet, a szilikonnal kapcsolatban keresgettem, emiatt kerültem ide. Sokat segítettél, úgyhogy cserébe egy kis info: a Fimonak van 6 új pasztell színe, többek között babarózsaszín is. :)

    http://www.metalclay.co.uk/fimo-effect-56g-light-pink-pastel/

    Én eddig csak Egerben láttam, bár ott két hobbi boltban is. Nem tudom, honnan szoktál rendelni, de nézz körül, hátha találsz ilyet, és akkor nem kell, hogy letörjön az ujjad a hülye Formitól (én is utálom, egyszer próbáltam, de elég is volt).

    Bár az is igaz, hogy vigyázni kell az új színekkel, ezek is elég lágyak, kb. a Softtal vannak egy szinten, ettől függetlenül gyönyörű színek, én imádom őket (is). :)

    VálaszTörlés
  19. Szia! A teszkós szilikont a kezdeddel vagy pisztollyal nyomod ki??? Köszi Vivi

    VálaszTörlés
  20. Hello, eloszor is gratula, eddig egyik blogon sem volt olyan keszseges a muvesz a technikai kerdesek tekinteteben, mint te... :) masreszt...en par honapja gyurmazom, es most szeretnek majd par figurat ugy elkesziteni, hogy olyasmi formaja legyen, mint ezeknek a haboknak...kerlek, ha nem tul nagy keres, be tudod linkelni, Te milyet hasznalsz? Mert akkor olyat vennek enis, hogy tuti legyen a hatas..

    Ja, a lakkos kerdezoknek: nekem pl sima hobbilakkom van otthon, meg a decoupage dobozkaim miatt vettem, es rengeteg van benne, szoval tok sokaig elall.. :)

    VálaszTörlés
  21. Szia! Mostanába szereték majd szilikont venni és azt szeretném kérdezni ha pl.egy tükröt szeretnék díszíteni,akkor rányomom a szilikont meg az ékszereket ráteszem utána egy idő múlva megszilárdul a szilikon?
    Niki

    VálaszTörlés
  22. Szia! Én öntőformát akarok készíteni, ahhoz is jó a "tescos" szilikon?

    VálaszTörlés